מי הריבון: בג"ץ פסק כי על יו"ר הכנסת לכנס את המליאה להצבעה על היו"ר

איתי גדסי 5 Comment on מי הריבון: בג"ץ פסק כי על יו"ר הכנסת לכנס את המליאה להצבעה על היו"ר

דיקטטורת בג"ץ: במהירות שיא החליטו שופטי בג"ץ כי על יו"ר הכנסת לכנס במהירות שיא את הכנסת בכדי להצביע על זהות יו"ר הכנסת | אדלשטיין בתשובה לבג"ץ הזהיר: "ביהמ"ש עשוי להיתפס כמי שטמן רגלו עמוק בביצה הפוליטית, דבר שיפגע פגיעה קשה במעמדו"

צילום: פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בג"ץ פסק הערב (שני) כי על יו"ר הכנסת לכנס את מליאת הכנסת להצבעה על זהות יו"ר הכנסת לא יאוחר מיום רביעי הקרוב. פסק הדין ניתן במהירות שיא, 21:09 נשלחה תשובתו של יו"ר הכנסת. ב21:50 בג"ץ הודיע על פסק הדין בתוך כמה דקות. ב-22:19 בג"צ הוציא פסק דין שהשתרע על 19 עמודים, מסתבר כי פסק הדין כבר נכתב מראש קודם עיון בתשובתו של יו"ר הכנסת, כך מדווח עמית סגל.

בתשובה לבג"צ כתב יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, כי התערבותו של היועמ"ש בעבודת הכנסת איננה מתאימה.

לדבריו, "כפי שהצהרתי בימים האחרונים בכמה הזדמנויות, פעלתי ואפעל תמיד לפי הוראות הדין. לכן, בכוונתי להעמיד את נושא בחירת יושב ראש הכנסת על סדר יומה של הכנסת "בהקדם האפשרי", ככל שהנסיבות יצדיקו זאת, למן הימים הקרובים ועד ו"לא יאוחר מהמועד שבו תכונס הכנסת לצורך כינון הממשלה", כלשון תקנון הכנסת.

אדלשטיין תקף את ההתערבות הבוטה של בית המשפט, "בכל הכבוד הראוי, ככל שביהמ"ש הנכבד מציב בפניי ובפני כנסת ישראל אולטימטום בדורשו ממני לקיים את הדיון "לא יאוחר מיום 25.3.20", לא אוכל להסכים לכך. שהרי משמעות הדבר שסדר יומה של הכנסת ייקבע בידי בית המשפט העליון ולא על ידי יושב ראש הכנסת, שלו מסור תפקיד זה".

עוד הוסיף, "האם בית המשפט הנכבד סבור שיהא זה נכון שבעצם התערבותו יתאפשר ניצול שעת כושר פוליטית לבחירת יושב ראש כנסת, שאולי לימים יתברר כ"יושב ראש לעומתי" אשר פוגע בעבודת הכנסת והממשלה".

"מעולם לא נבחר יו"ר כנסת קבוע בשעה שהייתה אי בהירות כה גדולה באשר להרכבה של הקואליציה העתידית. בכל המקרים שבהם נבחר יו"ר כנסת במועד מוקדם, היה זה כאשר ההכרעה בבחירות הייתה ברורה וחד-משמעית".

יו"ר הכנסת הזהיר את בג"ץ מהפיכתו לכלי פוליטי, "הדברים נכונים מקל וחומר לנוכח העובדה ש התערבות בג"ץ במקרה זה תישא – בטובתו או שלא בטובתו – אופי פוליטי דומיננטי מובהק. היה ויחליט בית המשפט להתערב במקרה דנן, הוא עשוי להיתפס כמי שטמן רגלו עמוק בביצה הפוליטית, דבר שיפגע פגיעה קשה במעמדו ובאמון הציבור בו. וכבר הזהירנו נשיא בית המשפט העליון לשעבר, השופט הדגול משה לנדוי, שכתב כי "התוצאה העגומה היא שבית-המשפט כאילו נוטש את מקומו הראוי לו, מעל למחלוקות המפלגות את הציבור, ושופטיו יורדים בעצמם אל תוך הזירה".

בג"ץ בראשות הנשיאה חיות וארבעה שופטים נוספים דחו את תשובתו של יו"ר הכנסת במהירות שיא וכתבו בהחלטה: "הוחלט כאמור בפסק דינה של הנשיאה לעשות צו מוחלט המורה שעל יו"ר הכנסת לכנס את מליאת הכנסת בהקדם האפשרי לצורך בחירת יו"ר קבוע .25.3.2020 , ולא יאוחר מיום רביעי 23".

‎�החלטה.pdf⁩



5 תגובות

מיין תגובות
  1. 5

    החוק הראשון שגוש הימין חייב להעביר זה חוק בחירת שופטים ובעיקר נשיאי ושופטי בג"ץ לעשות סוף לחגיגת "חבר מביא חבר"

  2. 4

    שיהיה גבר ושלא יכנס את המליאה !!!

  3. 3

    אני מקוה שבוחרי ליכוד שלא בחרו יפנימו ויתחרטו על שלא בחרו מ ץץצ,

    ף07554³צפ ה אלבחירות רביעיות אין ברירה בית משפט גילה פרצו וחנה אאאאטו8ו ברבים חייבים בחירות להגביל כח בית משפט אמיר

  4. 2

    מקום המשפט שמה הרשע זה אמר שלמה המלך לפני אלפי שנים
    אין לצפות מהשמאלנים בבית המשפט לכלום מה שצריך לעשות לא לפנות אליהם בשום דבר וענין

  5. 1

    הפוליטביורו הוא הריבון